måndag 28 juli 2008

Vilken skit!!

Det är ju underligt att man inte kan förlita sej på att så länge man sköter sin del och gör det man ska så sköter försäkringskassan det de ska. Gick ju över från stämpling till mammaledig i början på juni men jag har fortfarande inte fått ett öre från dem!!! Ingen information heller om att det är försenmat eller nåt sånt....så fick jag reda på i helgen av svärmor att de hade sagt på nyheterna att det var stora förseningar hos försäkringskassan. Så jag åkte in till stan idag och kollade med dem hur det ser ut för mej, men det visade sej att de hade inte ens kollat på mitt ärende!!! Men hon gjorde en notering om att jag vill ha mina pengar så fort som möjligt, men sen vet man ju inte hur pass alvarligt de tar på den noteringen, det är ju garanterat fler som inte fått sina pengar som de ska. Så har jag riktig otur så får jag vänta länge till....

Det är ju sån skit när man inte får sina pengar, man blir ju så låst. Och så blir man irriterad och sur och så blir det irritationer överallt.
Får hoppas de gör vad de kan för att det ska gå snabbt nu då.

Nu ska jag sluta gnälla för idag.
Det är ju trots allt kanonväder så man får glädjas för det i alla fall.

2 kommentarer:

Ina sa...

Det tog för mig 2 månader innan jag fick mina pengar. Ändå så skällde vi.. hjälpte det näe...

Anjo sa...

Nä det är ju det man är lite rädd för!!