onsdag 7 april 2010

Påsken är över och vi har gått tillbaka till vardagen igen....började ju jobba igår igen men det varade bara i ett par timmar sen ringde de från förskolan och sa att Nova hade feber...jahopp bara till att gå hem då.....idag fick jag vara hemma för att hon skulle ha en feberfri dag och som tur väl är så är hon det idag så det bli jobb imon igen....
Idag var jag med Nova i Alingsås och kollade min syn, vet ju sen innan att jag behöver läsglasögon, jag har ett par liggande i lådan som inte är bra....men så tyckte jag att min syn har blivit sämre så jag fick en tid och gick och kollade, men han sa att det kan vara så att om ögonen är överansträngda på kort håll (för att man inte har använt sina läsglas) så kan det påverka synen på håll oxå...så det var förmodligen det...men jag behöver fortfarande glasögon så jag beställde ett par...blir väl inte billigt men nu har vi ju lite över för en gångs skull så det är lika bra jag passar på....

sen hem och hämta Felicia och så hem, och ta det lite lugnt.

Så tog jag barnen ut och planterade lite frön med lite olika grejor...får se om det blir nåt av det...Felicia var ju måttligt intresserad, tyckte det var mest jobbigt att hon blev skitig om händerna....hehe får nog ändra på det där....

Är SÅÅÅÅÅ sugen på att gå ut i trädgården och fixa lite...men får inte riktigt chansen, Jompe jobbar så mycket och det är svårt att gå ut med Nova innan vi har fått upp staketet, hon smiter ju så fort hon får chansen. Med Felicia är det inga problem men Nova är svår....får se när det blir av.....

Inga kommentarer: