måndag 9 juni 2008

Vill fixa lite överallt.....

Det är lite jobbigt nu när man har fått ett inredningssug och man precis har flyttat, då vill man ju fixa till överallt!! Problemet är ju som så ofta att pengarna inte riktigt räcker till. Särskilt nu när man snart ska ha en liten till måste ju köpa en del nytt, om inte kläder så måste ju vagnen köpas och där ryker det ju en del pengar...

Så just nu känns det lite som om det är halvfärdigt lite överallt....Köket har vi inte gjort mer än satt in möbler och hängt upp gardiner så länge....vardagsrummet, där fattas det tavlor så väggarna är helt tomma....hallen får vara som den är så länge, det ska målas så mycket där så det får vänta.....toa nere får oxå vänta....hallen uppe ska väggarna målas men det får vänta till hallen där nere ska göras....vårt rum är nästan klart, ska dit gardiner och lite mer på väggarna....Felicias rum är i princip helt klart, det är en tavla som ska upp bara....och så bebisens rum, golvet ska läggas klart och sen ska det inredas plus att sängen ska målas om, det är en jäkla tur att bebis ska sova hos oss i början....toa uppe får oxå vänta verkar det som, den ska målas vit, den är just nu mörklblå!! Med fiskar på!!! .....sen är det rummet uppe, gästrummet....vi får kanske fixa till det lite grann så att det får plats folk om det kommer nån från blekinge.....just nu står det bara en massa kartonger, överallt!!!

Ja ja vi får ta det när vi kan....synd bara att man inte kan göra riktigt så mycket själv just nu som man kan i vanliga fall då hade man ju kunnat fixa mer på dagarna.... Är ju så sugen på att få fixa till allt!!!!

1 kommentar:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
kikar in...
hittade dig på familjeliv.
känner igen det där med att man vill få iordning.
här fixade vi till köksväggarna och målade de vita(de va gula)
i köket finns inga gardiner,inga lister,ingen tröskel(har precis lagt in 15mm parkett i köket)precis och precis,parketten la vi in för 4månader sedan!!
just nu river jag blå tapeter för fulla muggar i vårat 25kvm stora vardagsrum,där ska det målas vitt oxå.
Inredning är för mitt ett nytt intresse då jag ej haft råd med det innan,men allt behöver inte kosta så mycket heller har jag märkt.
det som är bra är att jag har sambon med mig på en del grejer, han ÄLSKAR trasmattor,ljuslyktor,snittblommor,krukväxter,bra förvaring.
kolla gärna in till mig, välkommen!