tisdag 8 december 2009

Shit va konstigt att man vänjer sej så snabbt vid att jobba att det känns konstigt och jobbigt att vara hemma...klart det är mysigt att vara hemma med barnen men samtidigt vill jag vara på jobbet med. Är ju trots allt inte så ofta jag har kunnat säga att jag verkligen trivs på jobbet....men det gör jag nu!! Fantastiskt!!

NU har jag fått vara hemma med barnen sen i onsdags, då de ringde och sa att Feliciavar dålig...sen har det varit fullt upp....hon blev bättre på lördagen men natten mellan fredag och lördag och natten mellan lördag och söndag var mest skit!! Hon hade 39-40 graders feber och mådde inte alls bra men som sagt på dagen på lördagen var hon pigg och kry och likadant på söndagen, men då hadej agljusparty hemma så då blev det att JOmpe och hon åkte iväg om i fall att hon hade nåt som smittade...men sen vet i katten men på söndagkvällen började Nova låta som Felicia hade gjort...rossligt och skrapigt....så vi ringde och fick en tid redan igår och de tyckte att det var inget annat än krupp och det verkar som om det är det Felicia hade oxå....Nu är ju Felicia bättre men hon hostar fortfarande, men Nova är inget vidare...så hon får vara hemma någon eller några dagar till, men nu ska JOmpe vara hemma med henne imon. Jag tar Felicia med mej till dagis så hon får komma ifrån lite.

Det var det första hon sa imorse...ska vi till dagis idag...-Hm nej gumman..inte idag....-MEEEN!!!!

så vi försöker imon...blir det jobbigt med hostan får han ju hämta hem henne...

Ljuspartyt ja, det kom ju inte till närmelsevis så många som jag hade bjudit men det kom några i alla fall och det var kanske lagom i alla fall...mysigt var det i alla fall....

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag håller med. Känns konstigt att vara hemma med barnen (för det vill man ju) men samtidigt saknar jobbigt. Knepigt det där... :-D

Ina sa...

Jag kans intyga att man saknar jobbet nu när man går hemma så mycket. JAg tyckte det var mysigt och farligt ;-) att se alla dessa ljusskaerna. Det var sååååå mycket man ville köpa. *kram*