tisdag 18 maj 2010


Min yngsta dotter är full med bus!!!!

Jag la henne runt sju men vid halv tio-tio vaknade hon första gången och fick lite välling, en kvart efter jag hade lagt upp henne igen skrek hon igen...och eftersom hon alltid har varit tydlig med allt så vet jag precis när det funkar att låta henne ligga tills hon somnar om och när det inte funkar...och idag funkade det inte....så jag tog ner henne....

När vi sen skulle upp och lägga oss tog vi nya lakan och gick upp....skulle bädda rent...och medans vi gjorde det stod hon snällt brevid och väntade...så när det väl var klart...klättrar hon upp i sängen och lägger sej på min plats...och tittar upp på mej och flinar.....så lägger sej Jompe och så frågar jag vart jag ska sova!

-dä mamma Nooma (Nova)....så pekar hon på sitt rum....
-Ska mamma sova hos Felicia säger Jompe...som inte såg vart hon pekade....
-MMMM dä Cicia säger hon och pekar på Felicias rum....så vinkar hon och lägger sej ner vänder sej mot Jompe och flinar....

Sketans lilla bus unge....hihi nu var det ju sån tur för henne att ajg inte skulle gå och lägga mej precis nu så det gjorde inte så mycket.....

Men nu hörde jag små steg där uppe och vem kom ut om inte lilla Nova....Jompe hade redan somnat....så nu åkte hon in i sitt rum...får se om hon somnar eller inte.....

Inga kommentarer: