tisdag 7 december 2010

Min bästa vän

Ja min bästa vän ja...hade ett par bästa vänner innan jag flyttade upp hit....men när man flyttar som vuxen är det så mycket svårare att skaffa nya vänner. Det är säkert många som tcker det är konstigt att inte Jompe är min bästa vän...men jag tycker inte att sambo, man eller pojkvän varken kan eller bör vara ens bästa vän...man behöver ha något "liv brevid" om ni nu förstår vad jag menar....man behöver ju ha en tjej eller ett par tjejer som man kan berätta allt för och som man kan bolla sina bekymmer och så med...och ja det kan jag även med Jompe men ibland kan man ju känna att man kanske tänker helt fel och då kan det ju vara bra att bolla lite med en vännina. Och de där tjejsnacken behöver man verkligen! Eller pysselkvällarna, eller de där kvällarna man kan sitta och tjöta över ett glas vin...jo man behöver en bästa väninna eller vän....



jag började det här inlägget med en tanke om att nä jag har ingen bästa vän/er, men när jag tänker efter så har jag nog ddet ändå...eller ingen bästa vän på det viset man hade som liten....men nära...väldigt nära vänner...det har jag ett par stycken. De är inte så många men de finns där när jag behöver dem och det vet jag....Så tack mina Bästa vänner, ni bör veta vilka ni är.



1 kommentar:

camilla sa...

Skoj att du är tillbaka och skriver.

Känner igen mig i precis ALLT du skriver vad gäller vänskap, kunde likaväl stått i min blogg, fast istället för Jompe skulle det stå Magnus.

Må gott!