måndag 13 december 2010

Uscha vilken jobbig dag jag har haft idag....Först en hemsk natt med barn som för en gång skull inte kan sova...sprattel prat och gnäll hela natten....och ja just det....JA ÄR TÖRSTIG MAMMA!!!!! Sen upp för att äta frukost, tända i pannan för att få varmvatten ikväll och så iväg för att köpa någon julklapp och fleeceställ till barnen, skulle ha tag i ett billigt lite snabbt till lussefirandet idag, men de var slut...så det fick vara,



sen hem och fixa mat till barnen samtidigt som jag skulle stryka lucia linne och pepparkaksklänning, rota fram andra kläder barnen kunde ha istället för fleecen, hålla liv i pannan med den lilla ved som finns inne...(ja just det jag skulle visst hämta in ved oxå...)

sen upptäckte jag att de där batterierna som jag visste fanns inte fanns...så mitt i allt ringer arbetsförmedlingen och vill kolla läget lite och prata om min framtid, sen packa ihop barnen och deras grejor och iväg bort till affären för att införskaffa batteri... till förskolan för lussefirandet sen hem med trötta frusna barn och nu ska maten lagas och elden hållas vid liv och jag lääääängtar efter att få sätta mej ner för att ta en kopp kaffe och ta det lugnt en stund.....

Just det...glömde jag säga att här ser ut som ett bombnedslag efter en stressad dag hemma...men städning...det får ske någon annan dag...




1 kommentar:

emma sa...

Du e så duktig så Anna :)