söndag 12 december 2010

Mina syskon

Jag har en del syskon...men inga helsyskon....På min mammas sida har jag två syskon, det är dem jag växte upp med, Min storasyster Helene och min storebror Stefan.....sen har jag en hel drös med syskon på min pappas sida....men de har jag inte haft någon vidare kontakt med så några av dem känner jag inte längre...när jag var yngre träffades vi lite då och då men det ebbade lixom ut ju äldre man blir. På min pappas sida har jag Okänd, Ulf, Monika, Magnus, de är alla äldre än mej. Sen har vi de barnen som pappas sambo hade innnan hon träffade pappa som har vuxit upp med pappa eftersom jag tillbringade varannan helg hos pappa ända till ajg var femton eller nåt sånt så blev det att man såg dem oxå som sina syskon...det gjorde jag länge....men sen blev det av någon anledning inte så. Så jag har insett att man inte behöver ha blodsband för att man ska kunna relatera till varandra som syskon...nu vet inte jag hur de såg på mej men för mej var de syskon. Idag har jag i princip ingen kontakt med dem.... Men Helene, Stefan och Ulf har jag ju kontakt med....det är härligt....

Inga kommentarer: