måndag 12 januari 2009

Kissa potta!!

Jag har inte lagt ner så mycket energi på potträning eftersom jag har tyckt att det kommer tids nog men man kan ju inte annat än erkänna att man är en mallig mamma!

Hihi Min kära dotter har haft sin potta länge nu men hon har VÄGRAT kissa på den...hon har gärna satt sej och låtsats kissa eller bajsa även om jag har kissat samtidigt och så. Så idag kom hon och sa att hon skulle kissa jaha sa jag, på pottan då? -Ja....okej så hon tog av sej byxorna och blöjan och satte sej men det komm givetvis inget så hon reste sej. Så jag sa men jag ska kissa i alla fall.... sagt och gjort så gjorde jag det och sa att så ska det låta....
Hon satte sej men det kom inget...så ringde det och jag gick ut och tog det och hon var kvar och pysslade där inne...stängde till dörren som hon brukar så jag tänkte inte på det, men när jag hade pratat klart så gick jag in och kollade henne och då sa hon JÄTTESTOLT: Mamma kissat pottan!!!
-Åh har du det!!?? Va duktig du är!!
-MMM...
Så givetvis skulle hon få en liten godisbit för att hon varit så duktig...

Nu återstår bara att se om det upprepas eller om det dröjer ett tag till innan hon sätter igång på riktigt....

1 kommentar:

rullgardinsflikkan sa...

oooo sikken duktig tjej :-)

Molly gör likadant här hemma, låtsas mycket men det kommer inget. När hon va yngre bajsade hon dock på pottan men det tappade hon bort på vägen.

ha det bra
kram kram