fredag 17 juli 2009

Hemma.

Så vart vi hemma igen...vi åkte ner till skåne en runda oxå...tänkte det kunde vara kul att hälsa på mina kusiner lite oxå....det var ju ett tag sen...så vi åkte till min ena kusin Jennifer och hennes blivande man Sven och deras son Oscar....

De bodde kalasfint!! Och gud så mysigt vi hade det, vi satt i trädgården hela kvällen och pratade och drack vin! Inte ett knott eller mygg!!! Till och med JAG klarade sitta där....fick ETT bett men inte mer!!!! Ska flytta till skåne!!!!!!
Så sov vi över oxå...fick eget rum och Flisan fick ett...helt perfekt!! Nästan som ett hotell juh!!

Sen åkte vi vidare till en kompis till Jompe...han bodde några mil från min kusin. Fast han jobbade så vi fick vänta till han kom hem vid halv fem, så vi körde runt lite och kollade läget lite däromkring....det är ju jättefint där nere! Så nära till havet och bara SÅ mysigt!! När Dennis väl kommit hem åkte vi dit och tog en fika och satt och pratade lite....

Jag stormtrivs med att göra såna här grejor....det är verkligen sånt jag uppskattar att göra...åka runt lite och se sej omkring och hälsa på folk och så kan man ju försöka lägga in lite bad och glass och lek och stoj oxå så är hela familjen nöjd!!

Sen åkte vi hem så i var väl hemma runt halv elva på kvällen sen....perfekt!!

Vi skulle passat på att hälsat på min andra kusin oxå, men vi hann inte riktigt det...hon bodde en bit ifrån Dennis och Annika och dessutom längre upp så det hade blivit fel att åka till dem medans vi väntade på Dennis...då hade vi fått åka neråt igen och sen uppåt när vi skulle hem....vi får ta det en annan gång...

Nu är vi hemma och ska försöka bringa lite ordning i vårt hem...vilket verkar helt hopplöst...med våra två små damer här hemma samtidigt...får väl lösa det på nåt sätt...

1 kommentar:

Ina sa...

Visst är det underbart i skåne. Jag vill oxå flytta dit.
Fast jag vill flytta ner till Falsterbo där jag har bott i 2 år samt haft sommarhus där på sommaren i förra familjen