tisdag 28 juli 2009

Jobbigt!!

Uscha vilken jobbig dag det blev igår!! Vi planerade vad vi skulle göra och så, sen började vi packa ihop oss och göra oss iordning....sen helt plötsligt kommer Didrik ner och säger att -LOSEC HAR BLIVIT PÅKÖRD!!!!!! Va nä!! så vi rusar upp och kommer ut och jodå där ligger han!!!!! Men så ser jag en hysterisk Felicia och en Didrik som är helt förstörd!!! DE HADE SETT ALLTIHOP!!!!! Det visade sej att Didrik skulle ut och gå med Buster deras hund och så hade Felicia öppnat dörren för att gå ut hon oxå och då hade Losec passat på att smita ut han oxå...och sprungit efter Didrik och Buster...

Så Didrik hade försök vända och gå över vägen för att få Losec att gå tillbaka och nog gjorde han det....precis som väntat problemet var att det kom en bil samtidigt som svängde in på vägen och inte såg Losec...

Så jag försökte trösta barnen samtidigt som jag ville veta hur det hade gått med Losec...

till slut kom i alla fall Jompe in med Losec och han blödde...så jag försökte behålla lugnet och hitta telefonnumer till veterinären....hittade det och ringde...det var bara att komma in så fort som möjligt!

SåSå Jompe och Stefan åkte in...jag hade väl så klart velat följa med in men jag fick ta hand om barnen....så det blev en jobbig väntan som följde....

Didrik tog på sej skulden och tyckte han gjort fel och att tänk om det hade varit Felicia!!! Stackaren! Och Simone som oxå hade sett det visade det sej var helt förstörd hon oxå! Det ar lite kaos en stund...så till slut kunde jag inte hålla ihop mej längre utan brast....men bara en stund....

Det tog ett tag innan Jompe ringde...och när han ringde så tyckte man att det hade ändå gått för snabbt för att det skulle vara ett bra smatal....men han sa att de hade inte hittat en skråma på honom!!!! Inga brutna ben eller nåt sånt...nu hade hon visserligen inte röntgat honom men hon hade känt igenom honom och hittade inget och så hade hon sagt att om det var illa så brukade djuren bli sämre och sämre men Losec hade blivit bättre och bättre under både vägen dit och under tiden de var där...så hon skickade hem dem med ordinationen vila och så skulle vi kolla så han gjorde ifrån sej som han ska....

VA!!! HELT OTROLIGT!!

Vi bruka säga till Losec när han slickar sina tassar som om han vore en katt, att ge dej...du är ingen katt Losec! Ge dej!!
Men jag undrar jag....om han inte är en katt innerst inne i alla fall...

Vår ÄLSKADE lilla Losec!!

Oj ett långt inlägg...men men

4 kommentarer:

Ina sa...

Så skönt att höra att det gick bra. Måste har vart jobbigt för er alla.
Men det är nog som du säger, Losec är en katt o ingen hund ;-)

Amy sa...

Det var nästan så jag fick tårar i ögonen när jag läste inlägget. Skönt att vovven klarade sig!!!!

madde sa...

åh... lille plutten!!!!!! tänker på han!!!!!!!!!!!!!!!

Suzan sa...

oj vad jobbigt.. vet hur det är!
Skönt att det inte var ngn fara, kram!