tisdag 24 november 2009

Kopparrör, trötta barn och engelska studenter....

Ja, vi skickade in en analys på vårt dricksvatten här hemma....visade sej att det var tjänligt som det så fint heter, det hade lite lågt Ph-värde och eftersom vi har kopparrör i huset visade det sej att det inte var så bra...det fräter på rören så det är koppar i vattnet och det får vi ju givetvis i oss då och det är INTE bra!!!
Så nu får vi skaffa någon slags vatten fixarmojj...vet inte vad det var men billig var den inte...Inte så skoj kan jag inte påstå...när man för en gågns skull verkade ha kommit på fötter igen ekonomiskt...efter ett tag utan pengar alls för min del....så kommer det HÄR!!!! Fan tar det aldrig slut!!!!

Ja ja....

Barnen ligger i alla fall till sängs redan så jag har en lugn stund nu innan Jompe kommer hem, inte ofta Felicia är i säng så här tidigt men det blev lite knas i helgen med sömnen och igår kom hon inte heller i säng så tidigt....jag passar i alla fall på att kika lite på nätet så länge...

Vi har haft en engelsk student på jobbet, hon har varit där seni augusti, idag var det hennes sista dåg och även om inte jag har varit med hela tiden och inte känt henne särskilt länge tyckte jag det var lite tråkigt, för man vet att förmodligen var det sista gången man såg henne....tråkigt....för hon var en urmysig tjej....
Har faktiskt varit roligt att prata lite engelska på dagarna....man har underhållit och byggt upp den lite under tiden...hehe...inte dumt om man någon gång skulle komma utomlands någon gång....

Nu ska jag kika vidare här...

see ya!

3 kommentarer:

camilla sa...

Ja dessa utgifter...

Alltid skönt när barnen somnar i tid, här hade vi en Ludwig uppe närmare 21:30 igår, det är sådär skoj...

Ha en bra dag!

Ingmarie sa...

Hallå i stugan!
Kul med en ny bekantskap...
Känner igen detta med kopparrören o eget vatten o ALLT kostar en förmögenhet!
Vi ska lämna ett vattenprov till kommunen nu så vi har två svar att jämföra med!Sen får vi se vad som händer....

Allt gott till dig!

Suzan sa...

trevlig helg!