söndag 29 november 2009

Så var det söndag igen....

Jahopp söndag igen och den där ångesten som var så vanlig när jag jobbade innan barnen verkar inte finnas kvar...skönt...klart att det skulle vara gott att ha någon dag mer ledigt men det är så roligt på jobbet så det gör inte SÅ mycket....

Igår var det dop för en av vår bästa vänners lilla son Liam...underbart söt liten kille.....nu är ju inte kyrkan vår favoritplats här på jorden men det var i alla fall inte så stelt som det annars brukar bli när det är i kyrkan.....
Gott att käka efteråt blev det oxå och trevligt sällskap. En härlig lördag med andra ord...

Idag skulle vi till svärmor på lite middag. Det blev flygande jacob eller hur det nu stavas.... GOTT är väl det rätta ordet vill jag säga! MUMS.....och så lite glass och kaffe och så lite glögg efter det...en fullbokad söndag oxå med andra ord. Men härligt. Så TACK kära svärmor för det!!!!

Så för min del har det inte blivit så mycket med städning och adventsplock av... började lite igår men gav upp lika snabbt, blöev ju anfallen av en mus när jag öppnade en av lådorna...eller....ja....anfallen och anfallen...men det var en mus i lådan och när vi väl fått ut den och jag öppnade den andra lådan var där ett litet musbo där oxå så då vågade jag inte fortsätta....så nu har Jompe satt ner lite musfällor och lite annat som tydligen skull skrämma bort dem så nu väntar jag till imon med att fortsätta.....

Nu ska jag fortsätta plocka undan lite och förbereda för stjärnor och stakar....

2 kommentarer:

camilla sa...

Ja lite mysigt är det allt med advent, värre med dina möss i lådorna blääää.... Förresten, kommer Felicia på kalaset?!

camilla sa...

Hallå! Nej ni behöver inte vara med! Han blir glad för vad som hellst! Skoj att hon kommer!