onsdag 13 januari 2010

Magsjukan är ett faktum...

Jahopp då kom den till slut hit då...magsjukan...vi klarade oss förra omgågen så det var väl vår tur helt enkelt....

vaknade inatt av att Felicia vände och vred på sej och mumlade...så jag letade upp hennes gosedjur som brukar vara det hon mumlar om, men så reser hon sej upp och sätter sig och spyr!!!!

NAJJJ fanken oxå..så jag nästan kastar in henne på toa men hon hinner trots allt spy på golvet oxå...så det blev till att ställa sej och torka och sen bar det neråt till första våning för mej och Felicia, så vi har legat på soffan inatt...sömnen var det väl lite si sådär med men LIIIIITE sömn fick vi nog...

nu på morgonen var jag lite orolig för hur det skulle funka med Nova och en spyhink i samma rum men Jompe ringde sin paps och frågade om han kunde ta Nova under dagen, så slår vi två flugor i en smäll...minimerar risken för att hon oxå ska bli dålig plus att jag slipper springa efter henne oxå....

Felicia ligger mest i soffan och tittar på film och det är jag glad om hon gör....skönt att hon kan slappna av lite, så är hon uppe lite mellan varven för att dricka lite avlsagen cola...det är det enda jag får i henne...så det får räcka så länge....

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Usch, krya på er!

camilla sa...

Hej! Men stackars liten, hon får krya på sig. Snällt av Jörgen att komma med näspray till dig :-) Bra att ha en lanthandel här i "byn"