tisdag 9 juni 2009

Tror inte jag har berättat om min darling bvc-tant....hon är allt bra snurrig..

Hade en tid till Nova där för 1½ månad sen, men så glömde jag den, så hon ringde mej och sa till att vi skulle sätta upp en ny tid, men när jag kollade i bvcboken visar det sej att den "bortglömda" tiden var i mars, så även om jag hade kommit ihåg att tittai boken hade jag inte fattat det ändå...

Så vi boka in en ny tid som blev i torsdags förra veckan, men på onsdagen (tror jag det var) fick jag hem en lapp där det stod ändrad tid, den 25:e kl 14.00....hm tänkte jag då ska jag alltså inte dit förrän hon är ett år nu då....jaja lite synd men har de inte tid så har de inte...men så kände jag på torsdagen att nä jag får nog ringa i alla fall....kändes lixom inte rätt....så jag ringde ett tag innan jag skulle vara där, men så svarade hon inte men hon ringde upp mej nån stund senare, samma tid jag skulle varit där....och det första hon säger till mej är:

-NÄ vi VÄNTAR på dej här.....
-Ja men sa jag, jag fick ju en lapp om ändrad tid ju!!
-Ja men det är ju för ETTÅRSKONTROLLEN, den här tiden idag var ju den missade för tio månaders....
-Ja det vet jag att det var idag men när jag då fick hem en lapp om ändrad tid så trodde jag det var för idag....
-Jaha jag har skickat ut den till dej, det skulle jag ju inte, jag skulle ju ge dej den idag tännkte jag, svara hon då...vänta jag ska kolla i datorn...hm jaa det har jag gjort....
.Men jag kan komma på stört om det är så sa jag men det gick ju inte för det var redan försent.....
-Men då gör vi så här, du stryker den tiden för ettårskontroll som du har och tar den nya den 25:e fast vi tar det kl 10.45 så slår vi ihop dem.
-MEN jag HAR INGEN TID den innan, jag har aldrig fått någon tid för ettårskontroll!!
-Nähä nä men då tar vi denna nu då...

det värsta med allt är att hon sitter där och i tonläget hon använder lägger hon skulden på mej, som för att visa läkaren som sitter i bakgrunden att hon minsann inte gjort nåt fel....

Va trött jag blir på såna människor...hon hade ju inte ens koll på om hon skickat ut en lapp eller inte....

Nu har jag i alla fall en tid den 25:e kl 10.45.....nu kan det väl inte bli nåt fel...tänkte jag ska ringa någon dag innan och dubbelkolla för säkerhetsskull....

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Som sagt, snurrig tant.. :-P
Vad gör du uppe och bloggar kl 05:17??? :-O ;-)

Ina sa...

Jisses vilken tant.. Hoppas att du får vila lite på dagen nu när lilltösen är uppe så tidigt