torsdag 19 februari 2009

Nu var det några dagar sen jag skrev....känns som om veckan har varit fullbokad fast den inte har det när man tänker efter....det är nog ett ganska vanligt syndrom när man har gått hemma ett tag...vilket jag ju har.
Jag har i alla fall fått lite gjort denna veckan;
Har kollat upp skolan, när man kan börja söka in
Sen har jag ringt banken om eventuellt lån.
Har Kollat lite med studielån:
Har sökt jobb.

Så lite har jag fått gjort trots allt....

Igår hade vi vänner på besök, de har oxå två barn i samma åldrar som våra barn....näst intill extakt på de äldsta skiljer det bara 2 veckor och på de yngsta skiljer det 6 veckor. Alltid trevligt när de kommer hit, synd bara att barnen inte leker så bra ihop, men det är förmodligen för att de är i den åldern de är i just nu då allt är bara MITT!!!

SÅ har Felicia blivit jobbig med att hämtas på dagis nu...hon ska inte hem!! Hon börjar redan på dagis....vill inte hem mamma, så jag får näst intill tvinga på henna kläderna sen gnäller hon hela vägen till bilen, i bilen brukar det tystna en stund för att sen köra igång när vi kommer till parkeringen här hemma...då skriker hon i högan sky....VILL INTE HEM MAMMA!!!! VILL INTE HEM MAMMA!!!! så jag bara knatar på så hon kommer annars hade jag blivit stående på parkeringen och tjafsat med henne....

Väl hemma sen så ska hon inte gå in, så jag får lyfta in henne och då blir hon ännu mer förbannad....(har provat att bara stänga dörren men hon bryr sej inte eftersom hon inte vill hem) Första gången tjafsade jag med henne så jag fick av henne kläderna och så skulle hon äta men då skulle hon helt plötsligt inte äta...så tjafsa då med....

men igår lät jag henne va i hallen, jag tog bara av henne skorna så hon inte skulle gå in med dem sen fick hon stå där och skrika hur mycket hon ville....jag ignorerade henne totalt, jag började laga mat istället så till slut kom hon lite tjurig men hon skrek i alla fall inte....

så skönt när man KAN behålla ett sånt lugn och inte bry sej om det, men det är inte alltid så lätt.

Får väl se hur det går idag....

Inga kommentarer: