tisdag 3 februari 2009

VILKEN GREJ!!!!

Ha, ja nu har jag kommit hem igen...

Dagen började med ett mess från kompisen kl 06.30...."haft värkar sen kl 2 med ca 10 minuter emellan, så jag antar att det inte finns någon återvändo nu....hör av mej senare....."
Jaha då var det äntligen dags då!! Kunde ju inte sova mer då...så det blev upp och ringa sambon och så ringa dagis och säga till att Flisan inte skulle komma idag....sen fick jag ringa svärmor och kolla om hon kunde ta Flisan och så svärfar som skulle ha Nova...Det bestämdes att de skulle vara här hos oss båda två så kunde de hjälpa varandra...svärmor har ju precis opererat sin höft så hon kunde behöva lite hjälp....så när kompisens man ringde vi 10.20 så var jag redo att åka nästan direkt...

Fixade väl det sista och så åkte jag in..lite stressad över att jag kanske hade missat dem och inte skulle hinna in. Men när jag kommer in så visar det sej att de inte har kommit in än...jag var före dem....men jag behövde inte vänta länge.
In på inskrivning kolla trycka känna lite så vart det in på rummet (samma som jag hade med Felicia, Lite flashbacks fick jag allt...) Hon hade det jobbigt men när allt väl var över hade det inte tagit mer än 3 timmar och 45 minuter trots allt...Hon var kanon duktig!!!!

Och vilken upplevelse det var!! Att få vara med men inte behöva ligga där och ha ont, utan kunna vara med och hjälpa istället....Det kom allt en tår eller två....Fantastiskt!! Vilken bebis...det blev en liten perfekt pojke!!! helt underbart fin är han!!!

Nu har jag fått känna på det och jo Doula är verkligen nåt jag kan tänka mej...nu missar jag den utbildningen som är nu i vår så jag får väl se om jag kan komma med på någon senare....annars får jag väl göra som svärmor sa...ragga gravida på stan..hihi....

jag stannade bara en stund efter till allt hade lugnat ner sej och vi hade hunnit prata lite sen lämnade jag dem så de kunde få mysa lite med sin lilla bebis....


2 kommentarer:

Ina sa...

Åh vad mysigt. Vilken tur att du kom med och inte missade det pga sjukdom.

Västgötskan sa...

Wow! Vilken upplevelse det måste varit!