torsdag 7 maj 2009

Svåra val här i livet... ;-)

Har suttit två dagar i sträck nu och letat efter tapeter jag skulle vilja ha i barnens rum,och få lite inspiration ....men det står HELT stilla....jag fick en massa adresser av Ia och där fanns massor fina grejor, bland annat min favoritstil......vet ju hur JAG skulle vilja ha det men samtidigt tycker jag inte att ett barnrum ska vara så....

Jag kan ju tänka mej den där vita ljusa stilen som så många inreder med nu, med vimplar och vita väggar och vita möbler och allt sånt ljuvligt...SÅ skulle jag vilja ha det men samtidigt tycker jag att ett barnrum sa vara färg glatt och barnlikt....
Då blir det genast väldigt svårt. VI har pratat om det jag och Jompe och han tycker abslout att det blir barntapeter, Felicia kan få välja själv....och det ÄR ju en bra ide, men samtidigt skulle jag vilja ha ett riktigt prinsessrum, men är rädd att det blir för mycket....så tänkte jag (efter mammas inrådan) att brunt och rosa är ju väldigt fint...ja det får det bli!! Men så hittar jag inga bra tapeter i brunt och rosa!! Det som är så populärt nu!! Fanken.....Novas rum tyckte mamma kunde passa att vara rosa och limegrönt, och det är ju kanonfint oxå!! Hade ju det på hennes namngivning som färgtema....shit det är så svårt...





(kollagen är lånat från http://inspirationsdesign.blogg.se/2009/february/barn-ungdomsinspiration-brunt-rosa.html)


För som Jompe säger...det är ju inte vad JAG vill ha i rummet som ska va...det är ju vad Felicia vill ha....Nova kan ju inte säga så mycket än så där få rjag väl bestämma, än så länge...hihi....


Eller ska man helt enkelt köra på en riktig babytapet till Nova, fast hon börjar ju bli älfre oxå...
Man kanske ska blunda för allt vad modernt och inne heter när det gäller barnens rum och köpa barn/babytapeter? För för mej är modernt och inne, den där vita ljus stilen med vimplar som jag pratade om innan....


ÅÅÅÅHHHH det är så svårt!!! Är det någon som har tips och ideer på tapeter eller annat kul till barnrummen så mottages de GLATT!!!!

3 kommentarer:

Paula sa...

När det gäller tapeter i brunt och rosa tycker jag att Linné 3309 (från Boråstapeter) är fint men det är ju ingen barntapet direkt.
Hmm...svårt det där. Du får gå på magkänslan. Kram

Johanna UNG 2BARNSMAMMA sa...

Vilken fin blogg du har!! =)

Västgötskan sa...

Erik fick vara med och välja tapet. Men som du kanske vet (?) var batman-tapeten en aning "plottrig" så det blev den på låga väggen och en neutral grå på resten.
Men lite tycker jag att du ska låta barnen välja. :-)