fredag 1 maj 2009

Valborgshelgen

Igår var vi hos grannarna och käka tacos och hade det mysigt! Efter det tog vi barnen och gick bort till kvarterslokalen där alla hade samlats istället för där de brukar elda...där bjöd de som vanligt på dricka och grillat... Där stod vi ett tag och pratade och under tiden lekte barnen lite överallt...skönt när de kan springa omkring så. Det brukar ju vara att alla har lite koll på barnen så....när Flisan försvann fick vi gå runt och leta en stund så till slut hittade jag henne med ett par andra tjejer...mmm hon har varit här hela tiden med oss, sa de, vi cyklade runt lite men kom tillbaka hit varje gång....så de hade "hållt koll" på henne...för söta. Så fick vi ju leta efter Jompe sen för vi gick ju åt olika håll. DÅ hade han mött samma tjejer så han frågade om de hade sett en lite tjej i gul hatt, mmmm hon är med sin mamma nu...så de hade järnkoll!! Men det kändes ändå bäst att ha henne runt oss så vi hade lite koll på henne....

Idag ska vi iväg och grilla lite och spela lite brännboll....ska bli roligt att komma iväg och göra nåt tillsammans, jag lär väl inte spela så mycket, jag har ju barnen, men det gör inget alls...bara härligt att komma iväg och träffa lite nytt folk...och komma ut i solen.

Imon ska vi till ett par av våra vänner, ska kika på deras nya kök oxå....är så nyfiken, de får alltid till det så snyggt när de fixar....så ska jag klämma lite på hennes mage...om jag får....hon är gravid så det är så mysigt...är så glad för hennes skull, JAG har väntat länge på att hon ska bli gravid.....förmodligen längre än de själva...hehe...jag tyckte för LÄNGE sen att de skulle ha barn....*knas* Nu är det i alla fall dax i augusti tror jag det var...härligt för dem!!

Sen är det nog inget mer bestämt, sen kanske vi får ta tag i hemmet lite...ser ut som ett bombnedslag och så kan det vara läge att packa lite oxå....

ha en kanon helg

hej hej

2 kommentarer:

Emma sa...

Tack själva;)
Låter som en härlig helg nu har framför er;)
Här blir de nog inte så mkt gjort! haha..
Han skulle ner å hälsa på ett par kompisar som flyttat ner dit.. så dom får säkert skoj :P Medans ja få sitta här ensam me barnen!!
kram

Emma sa...

aa verkligen! de tänker ja absolut göra!! så nu sitter ja här hemma å dricker vin för mig själv! mobbat!! så haru inget att göra så fåru komma över på lite vin:)
kram