onsdag 8 april 2009

Idag....

har jag hittills hunnit med att städa nedervåningen tvätta en maskin tvätt och lagat mat till barnen....det sistnämnda höll på att bli en KATASTROF!!!!!! Skulle va så käck och ligga lite före, så jag tänkte att jag gör maten klar innan jag hämtar Flisan på dagis så blir det snabbt undanstökat sen....så jag gjorde korvgrytan och satte på riset och sen när jag skulle åka så var det i princip klart. Korvgrytan tog jag av spisen för den var klar, men riset behövde en stund till så jag stängde av plattan och tog på oss och åkte....ner och hämta Flisan på dagis och sen bort till Jompes jobb och lämna lite regnkläder....sen hem igen och när jag kommer hem så öppnar jag dörren och tycker att ja jo nog luktar det konstigt...så jag tittar in i köket och ser att det är lite dimmigt...rusar in och sliter av grytan!!!! Kollar i.....riset är precis gul-brunt....SHIT!!!! så kollar jag plattan jo jag hade ju inte STÄNGT AV den utan skruvat upp från 2:an som jag hade från början till 6:an!!!!

Vilket jäkla tur att jag kom hem när jag gjorde för annars hade det nog börjat brinna ganska snart!!! Hua mig, det gör jag inte om!!!

Det ör det jag söger jag ska inte vara ordentlig och förutseende....jag ska vara slappa slöa jag...det där, "-Det ordnar sej" passar nog mej bäst i alla fall...

nu tänkte jag tagit en kopp kaffe i lugn och ro när barnen hade somnat....men det är ju bara det att Nova vill inte somna!! Attans unge....hihi

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

:-O
Jösses!

(PS. Du får inte tänka så mycket på hand i "the mentalist", så du blir distraherad).... ;-)

Ina sa...

Shit, ja det kunde blivit väldigt bränt ris.
Håller med Malin ;-)

Anjo sa...

det BLEV VÄLDIGT BRÄNT RIS!!!!!
men men ut i soperna och sätta på nytt bara, inga sura miner här inte!! :-D Jag har faktiskt annat att tänka på än honom...hehe....