tisdag 4 augusti 2009

ÅÅÅHHHH
jag sitter och klurar på hur jag ska göra....har länge velat ha en digital systemkamera....men det har lixom inte blivit att man har köpt en...så nu funderar jag igen, eftersom jag ju fyller år snart...men nu vet jag inte hur jag ska göra...det finns en som jag har kikat på det är Nikon D60, verkar bra och inte allt för komplicerad...perfekt för mej....


men så tycker man kanske att den är för stor och klumpig.....

och då tittade jag istället på Canons ixus 100 IS snygg och verkar vara bra den oxå...liten och kompakt. Men då får jag ju inte det där med att jag kan zooma in och ta riktigt nära eller så, som jag ju faktiskt har upptäckt att jag ganska ofta vill men det funkar inte med den jag har idag...



så nu vet jag inte vilken jag ska välja...hur hade ni gjort?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, först, när får ni svar om blås ljudet... oroligt kan jag tro, men ändås skönt att veta liksom..

Jag fick en kamera när jag fyllde år, en Canon Power Shot SX10IS
Älskar den, kan göra helt underbara grejer, lättanvänd och inte tung.

Men jag känenr dock när man typ är på som vi var i helgen konseet,en liten är smidig lr om man skall gå ut till nolhaga lr så så är den så "klumpig" att bära runt på, en kamera i handväskan/skötväskan saknar jag...

MEN HELT klart väl sina pengar och jag tycker det är MYCKET roligare att ta kort, givetvis bättre resultat.

Kanske kan ha kvar den gamla vid sådana tillfällen..

// Kram

Västgötskan sa...

Vi köpte en digital systemkamera (Canon EOS500D) och har inte ångrat det en sekund! Kanonkamera!
Det går inte att jämföra den och den lilla kompakta digitalkameran, oavsett hur många pixlar den har...

Paula sa...

Jag hade satsat på Nikon-kameran. Har ju en liknande och den har varit helt kanon! Kram