lördag 15 augusti 2009

Full rulle...och gammal krigsskada....

Idag har det hänt en del här i hedared....vi köpte för ett tag sen en sandlådesats till tjejerna.... men vi satte aldrig ihop den...för den skulle målas in och så skulle vi ha dit plattor som skulle ligga under och lite utanför så det blir enkelt att klippa gräset runtom....

Så som vanligt har det dragit ut på tiden för det har funnits annat som har fått gå före..nu är de sakerna klara och jag tyckte det var dags att tjejerna skulle få sin sandlåda....

Så jag hade Jompe att hämta "plattorna", det var avlånga plattor som hade måtten 1mx25cm, så började vi bära dem dit de skulle vara....men efter några stycken började jag känna av min gamla skada från sist vi bar plattor...fick en spricka (sa läkarna) i ett revben, plus att jag senare gick och "knäckte" ryggen hos en som skulle vara JÄTTEBRA som gjorde saken värre...så jag fick sluta bära och tänkte att nja jag kanske bara inbillade mej. Men så börjagde jag gräva för att få plattorna på plats...och bara efter en kort stund kommer det tillbaka och ju mer jag gärver ju mer ont får jag...så jag fick helt enkelt ge upp....

Jag tror fanken att min kropp håller på att ge upp hoppet om mej...hehe.....

så Jompe fick komma och ta över när han var klar med sitt.

Så till slut fick väl dit plattorna...Därefter gick jag och oljade in delarna till sandlåda...DET kan jag i alla fall göra utan att få ont någonstans!!!!
Så nu senare eller imon beroende på om det är torrt eller inte ska vi sätta ihop dem..så får vi väl beställa hem sand oxå på måndag....härligt!! Ska bli roligt att se deras miner. Felicia var visserligen med och plockade undan gräset som Jompe grävde upp och vi berättade för henne men jag vet inte om hon förstod vad det skulle bli ändå....

Medans jag oljade tog Jompe tag i kanterna runt infarten...och gjorde iordning där...blev kanonfint!

När jag var klar gick jag in och lagade mat...fantastiskt gott med potatisgratäng och fläskfilé!

Nu åkte Jompe till Alingsås för att handla och hyra film...Gött när han gärna åker och handlar, för att slippa släpa med oss barnen tar han hellre det själv...han vet hur illa jag tycker om att handla...skönt!

Låter kanske inte som så mycket men när man har TVÅ små illbattingar som våra så är det en hel del att ha hunnit med det!

Nu tänkte jag öppna en flaska vin och bara ha det gött...för nu tycker jag att det är dags för det.

see you when i see you!

2 kommentarer:

Paula sa...

Ha en jättemysig kväll gumman! Kram

Ina sa...

Du måste ju ta kort på allt när det är klart, så få vi se hur fint det blir.