tisdag 4 augusti 2009

Sjukhus besök och nya skor...

Igår var den stora dagen då vi skulle in och kolla Flisans hjärta....hon hade ett blåsljud som de i och för sej trodde var ett ljud som skulle vara där men ville kolla för säkerhets skull...så vi åkte väl in där och hade förberett henne på vad doktorn skulle göra och hur han skulle göra så att hon inte skulle bli rädd....men man var ändå lite sådär fundersam om hur det skulle gå, hon kan ju ibland vara väldigt reserverad med nya människor...

Vi fick komma in och så skulle hon först kolla blodtrycket och sen skulle hon kolla med ekg sen skulle doktorn komma in och lyssna...och alltgick bara sådär smidigt som man bara kan hoppas på ...hon var JÄTTEDUKTIG!!!! fast det var massa sladdar och grejod så satt hon lugnt kvar...räddningen var väl visserligen filmen de hade på tv:n. När systern hade kollat ekg och blodtrycket så vägde och mätte hon Flisan och sen fick vi gå ut och vänta på doktorn....så då hann de leka lite ute i korridoren...



sen var det bara en kort stund där inne igen och så vart det klart...inget fel alls på henne!! Allt var som det skulle och hon kan fortsätta att springa omkring som hon alltid gör!! Härligt!!!

Sen var det Nova som skulle dit idag, hon skulle kolla ögonen, det är många som har frågat om hon skelar...men det kan jag nu meddela att DET GÖR HON INTE, däremot kunde hon ha en dold skelning som kan visa sej när hon är trött, men det var inget att bry sej om i så fall...
så det var ett ganska snabbt besök det med...skönt att få sakerna kollade så att det kan tas omhand i tid OM det skulle vara nåt....

Så var det det där med mina nya skor...jag gav upp och lämnade tillbaks mina fina skor! Tänkte att visserligen kan de komma att funka men det finns ju liknande skor i vanliga skoaffärer och de är MYCKET billigare!! Så vi åkte in till skopunkten igår och kollade basketkängor....(conversekopior) men de var lite väl platta, så jag fick köpa ett par skate skor ändå....LÅÅÅÅNGT ifrån så fina som de andra var men va fanken ska man göra? Men jag ska se om jag kanske kan ha ett par basketkängor med den sulan som jag la i de första skorna....man får ju testa...

Annars blir det mest lugnt idag, Jompe skulle väl in och köpa tv:n, vi har ju faktiskt varit utan tv sen vi flyttade in! Det ni gubba´ det är inte illa för att vara oss....tv freaks som vi kan vara!!

ha det!

1 kommentar:

Unknown sa...

vad har du för size gumman, jag har ett par converse , blåa.lite högre än ett apr gympa dojor..det är 39 tror jag,lite stora för mig, jag har allt mellan 37-39 så hör av dig i så fall, dem skall vara bra när man har ont i fötterna !