lördag 19 september 2009

Att allt kan byta från trevligt och roligt till katastrof på bara någon sekund blev jag och en tjejkompis påminda om igår....

Behöver väl kanske inte säga mer än att det handlade om en trappa en pojke.....det hela slutade i alla fall med att jag ringde 112 och bad dem skicka hit en ambulans...
Vi kunde inte se hur stort såret var så både jag och killen jag fick prata med tyckte att det kanske var bäst att skicka en....

De åkte iväg med ambulansen och jag stannade hemma med hennes andra son och mina barn...så när Jompe kom hem åkte han i till Borås och hämtade dem, det var ingen fara med honom. Så de hade bara undersökt honom och försökt tvätta det men det fick de inte så mamman fick tvätta det när de kom hem...När de väl kom hit igen hade jag maten klar till oss allihop så vi käkade och allt var som vanligt igen...Den otroligt tappra lilla killen var lika glad som vanligt igen. Så härligt att se!!!

Det var en pärs...men om jag inte har förstått det hela fel så mår han jättebra nu så det slutade ju gott i alla fall....

På kvällen sen åkte jag till Vickan och hade det trevligt...hon hade ljusparty så det var fullt med folk! Jag fick väl handlat en sak i alla fall..det är ju så rackarns dyrt så jag blir snål!
Men så lyckades jag på något sätt vinna en utlottnng de hade där och då vann jag en vinst på 300 kronor att handla för!!!! Tänk! JAG vann!!!!!! Det är INTE ofta jag gör det!!!

sen vart det hem och kolla lite tv med Jompe som hade vart hemma med barnen och myst...de hade gjort chokladbollar och haft det bra!

1 kommentar:

emma sa...

kul att du vann ;)
hehe.. då fick du åka volvo, nä Jompe ändå va hemma eller ?;)

Jaa nu e de på topp me Victor igen.. blir en skråma på huvudet men inget farligt, å han e som vanligt igen.. skönt =)
kram