fredag 25 september 2009

Idag blev en dag jag inte väntat mej...

Hade bestämt med Vickan att hon och barnen skulle komma på förmiddagen och så skulle vi fika lite och käka lite lunch ihop....så vi steg upp och käka frukost, sen mitt i alltihop ringer telefonen....och det var tjejen från komundelskontoret och frågade om jag fortfarande var tillgänglig eller om jag hade fått nåt jobb...javisst, jag vill fortfarande ha nåt......då har jag nåt åt dej. Så berättar hon att jag kan få ett vikariat på en förskola som städerska. MMM nu var det ju barnen jag ville jobba med egentligen men absolut jag tar det!! Va roligt!! Bra, sa hon, då får du i alla fall in en fot och kanske kan fortsätta där fast med barnen....om du trivs med dem och de med dej...ja det låter ju perfekt....

jag nämnde oxå det de sa till mej på arbetsförmedlingen att om jag hittar en förskola som tar emot mej så betalar de för mej....som en praktikplats då...och det var inte alls omöjligt tyckte hon....det skulle vi kolla på....

Så nu börjar jag redan på måndag...kl 08.00 till 14.30 perfekt!!! Blir inte hela dagar då och så inte så förbannat tidigt!!! härligt härligt!!! Äntligen ut och träffa lite folk!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

camilla sa...

Grattis till jobbet, bra arbetstider. Trevlig helg!

Ina sa...

Så roligt för dig och din familj. GRATTIS

Suzan sa...

GRATTIS!!!