torsdag 10 september 2009

Sitter och funderar....

Satt och funderade lite här...

Känns inte alltid som om man hittar på så mycket med sina barn till vardags....har väl dålig fantasi eller nåt men jag tycker det är svårt att komma på nåt som funkar för båda barnen...nu i veckan har det blivit en del visserligen, Jompe gjorde chokladbollar med Felicia, igår var vi i skogen och imon ska vi på cirkus, men annars tycker jag inte det blir så mycket...

Vad hittar ni på med era barn? Har ni några tips?

3 kommentarer:

Ina sa...

Jag är precis likdan.
Kan känna mig som den tråkigaste mamma.
Medans Marcus så grejade jag massor.
Tyvärr så spelar lite ekonomin in oxå, inte på allt. Men man hade önskat att man kunde åka iväg och göra lite mera med pojkarna.
Men jag återkommer o kikar in för att se om du fått några tips.

Västgötskan sa...

Vi är nog lika dåliga på det, tyvärr. :-(
Det händer att vi åker på utflykter, t.ex. nolhaga och framför allt lite mer resmål när man är ledig på semestern 4 veckor. Men resten av året är inte jättemycket.

Unknown sa...

Men det är ju inte dem STORA DYRA sakerna som räknas..
Ta med barnen på en cykeltur, liten pickninck (äta måste man ju) räcker å gå liten bit..en filt å en bra läsebok kanske..
Kika på kottar å leta efter sniglar lr myror..

Hälsa på vänner med "tema" att tex baka..

Bygga koja i vardags rummet är skit kul...
¨Åka till biblioteket (gratis)

Baka

Bada badhus

Nolhaga
finns massor..
Vi försöker hitta på nåt 1 gång i månaden iaf..

Men annars får hon nöja sig med att vara med oss och det räcker gott och väl !