onsdag 23 september 2009

Har lite funderingar om föskolan Felicia går på ....

De senaste gångerna jag har lämnat Felicia har de varit lite gråt...hon har inte velat gå in och hon har inte velat att jag ska gå...men det är bara när en av de som jobbar där tar emot....så jag börjar fundera på om det är att det kan vara att den här tjejen är ganska framfusig och gåpåig...så när vi kommer så hinner Felicia knappt få av sej kläderna förrän tjejen tar tag i henne och ska ta med henne in. Felicia som då är lite blyg och försiktig framför allt på tisdagsmorgonen blir lite skrämd och vill inte gå med och då drar tjejen ännu mer i henne så det blir lite fel redan från start....Och jag har börjat kolla Felicia hur hon uppträder i närheten av den tjejen i förhållande till de andra, det är jättestor skillnad!!

Hon blir spänd och drar sej mot dörren mer och mer när den här tjejen kommer.
Idag såg hon först en av de äldre som jobbar där och sken upp som en sol...och tittade på mej...men så höll hon på med nåt så då fick den här yngre tjejen komma ut och ta emot och då tittar Felicia på mej och spänner sej och drar sej mot mej lite, bara lite lite men jag som känner henne så väl ser det...men idag var inte tjejen så gåpåig som hon brukar så det blev inte nåt ramasrki idag....men jag ser ju på felicia att det inte funkar...så jag ska avvakta och ge den här tjejen en chans...hon gör det ju inte medvetet eller för att vara elak utan hon är nog bara sån...käck och glad och framfusig....och det är ju jättetrevlig...men för Felicia funkar inte det...än...hoppas ju det ändrar sej...men funkar det inte framöver så får jag ju säga till att vi får göra nåt....

synd att det blir så...
nu kanske jag låter som en mamma som fjantar och daltar med mina barn, men ni som känner mej vet att jag inte är sån....jag reagerar då jag vet att sen Felicia började på förskola när hon var ett har hon inte gråtit mer än en eller ett par gånger och nu helt plötsligt ser jag en reaktion på henne nästan varje dag vi kommer dit...

jaja det löser sej....

2 kommentarer:

Ina sa...

Låt det bara inte gå för långt, utan ta upp det så att en annan tar emt henne hela tiden. Annars så kanske det blir att hon bara förknippar dagiset med den ynga tjejen.

Västgötskan sa...

Det aldrig kul när barnen inte verkar trivas med vissa personer. På äldsta sonens förra dagis, började en vikarie som såg ut som (och lät!) som en rysk kylstöterska. JAG reagerade, men inte sonen, så jag antar att jag bara hade förutfattade menar i det fallet.

Sen hade det kanske inte gått lika bra om hon hade gjort så mot yngre barn...