fredag 4 september 2009

Har lite funderingar...känner att man inte har någon som helst ordning här hemma...MÅSTE lösa det där...men frågan är bara hur?

Funderar lite på om man kanske ska lägga upp så man har en dag man städar och en dag man tvättar och en dag man handlar? Hur gör ni andra...? VI har alltid skött sånt tillsammans men nu verkar det som om det har ballat ur helt och hållet...

Börjar få lite panik....är ju inte ordning någonstans.....vet inte var jag ska börja bara det är det som är det värsta.........

Jaja jag började lite idag i alla fall...eller jag tog tag i städningen lite ...och för att göra det hela LITE roligare så tog jag mej ett glas rödvin eller två....

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Handla gör vi alltid en bestämd dag. Men städning och tvättning sker lite på måfå. Därför ser det väl ut lite som det gör ibland också... :-D

Unknown sa...

Ojj.. alla har nog dem "problemen"
Jag (av naturliga skäl) gör mest inne och mikael ute. jag e inte så bra på svetsa,snickra,laga traktorer och sånt..
Å han är inte bra på att baka och laga mat å organisera ..
Men saker so är skit tråkiga,betala in räkningar..det gör han..tvätta toan gör han !
Sen hjälps vi åt att lägga så inte SAMMA person ALLTID lägger..lite sådana saker..

Sen får jag åka å träna,han tar wilma utan problem,jag får ta wilma en annan dag då han går ut å gör vad han vill..
Så det handlar nog om komunikation och att "alla" får göra sånt som man vill NÅN gång !
MIn teori...
kram

emma sa...

Kära vän..;) du gjorde rätt i som tog till me ett glas vin..

vi e nog på sama nivå.. för gjorde vi allt tillsammans nu typ inget.. eller man få själv ta tag i de om de sk abli någon odrning.. jobbigt!

men veckoschema tro ja skulle va en bra idé!!
kram

Ulla-Bella sa...

BLOMGLÄNTAN;du bor ju inte där nu.Men ok du få gärna göra REKLAM.