onsdag 18 mars 2009

Att plugga eller inte plugga?

Hm jag har länge sagt att nu jäklar ska jag plugga!! Nu har jag chansen,till hösten att söka in och kunna plugga till en av sakerna jag vill. Men så nu den sista tiden har vi haft jäkligt dåligt med pengar och med det haft det lite jobbigt hemma med. Så jag har funderat på det där med att plugga, är det värt det? Då får vi gå med den inkomsten jag har idag i nästan 4 år till. Tanken är visserligen att vi ska hitta ett billigare boende men om vi ska hinna göra det innan jag ska ha lämnat in ansökan och så eller inna jag börjar skolan är risken stor att vi bara tar första bästa billiga för att slippa tänka på det sen. Så nu tror jag att jag har bestämt mej, jag väntar med pluggandet....

Vi letar i lugn och ro efter ett bra billigt boende och bor in oss där så söker jag nästa år....får bara hoppas att jag hittar nåt att jobba med under tiden....det är väl det som är det största hindret nu i fall jag inte ska plugga.... det får lösa sej helt enkelt....

kram

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

När jag var inne på CSN hemsida så såg jag att man fick extra tillägg om man hade barn.
Men det kanske du redan har räknat med?

Lycka till, vad du än bestämmer dig för, iaf. :-)

Anjo sa...

Ja det var inräknat i det lilla man fick...

Tack ändå för tipset!!