lördag 21 mars 2009

Helgen.

Igår var vi hos ett par kompisar som fick barn för 6 veckor sen, så det var dax att åka och kika på det "Lilla" undret...fast jag har redan tjuvkikat innan, men Jompe ville ju se henne oxå. Han tyckte precis som alla andra att hon är SJUKT lik sin storasyster!! Vi gav dem en present som de verkade uppskatta väldigt mycket, och varje gång vi har gett bort en sådan till nyblivna föräldrar så har de verkligen blivit jätteglada!! Jag har gjort blöjtårtor till dem, med lite smått och gott i, lite sånt man behöver när man har fått barn.



En uppskattad present...




Idag startade jag dagen med en efterlängtad och behövlig sovmorgon, till halv nio!! Min älskling tog Nova och gick ner med henne när hon vaknade vid sjutiden...Puss på honom!!!! Får nog göra detsamma för honom imon, tror han behöver det med!!
Efter frukost åkte vi bort till svärmor occh lämpade av ett av barnen så åkte vi andra och storhandlade!! Det behövdes, sen blev det fika hos svärmor och sen hem. Hann väl inte mer än hem och packa upp sen åkte Jompe iväg igen, han skulle fixa med sitt lilla fordon. Så nu håller jag på att städa.....det går sådär kan jag meddela...är SÅ TRÅKIGT!!!! inte alls sugen på att städa just nu...

får se om det blir klart idag....kanske ska ta ett glas vi till så blir det kanske roligare...tror jag vet en som brukar/brukade ta en grogg till fredagsstädet för att det skulle vara lite roligare... *blink blink* Tror hon vet vem jag menar....hihi.

2 kommentarer:

Ina sa...

Den där tårtan ser så fin ut, kanske ska skaffa mera barn och bjuda in dig ;-)
ha en fortsatt trevlig helg *vink*

Paula sa...

Hoppas att helgen har varit bra. Kram Paula