fredag 13 mars 2009

Hm

Blir lite smått irriterad men även fundersam...
Har från olika håll fått höra att nu när Nova är så pass stor är det väl dags att sluta med vällingen, eller har du börjat med att byta ut måltider...-INTE nä men då är det dags nu!!

Och då tänker jag; Vaddå? Visst att tösen ska äta vanlig mat och så, men vaddå om jag inte hade börjat byta ut måltider när hon var 5 månader! Och vaddå att hon fortfarande äter välling för att komma till ro innan hon somnar!!
Hade folk verkligen kommenterat detta om jag hade ammat undrar jag då???? NÄ tror inte det du!! För ammar du så kan du amma LÄNGE!!! utan att någon säger till för det är ju så man SKA göra!! Visst nu tycker jag att Nova äter lite väl mycket så någonstans ska jag kanske dra in, men inte fanken drar jag in på vällingen då som är nåt som är lugnande för henne när hon ska somna, nä då får det bli den där mack halvan hon sitter och plockar i sej innan maten för att jag ska hinna göra maten utan massa gap och skrik!! Då skippar jag ju hellre den i så fall!!
mmmm lite kinkig blir jag allt!!

Annars har vi inga större planer för ikväll, mer än att göra hemmagjord pizza. Suveränt gott!! Med brorsans recept på pizzasallad!! Yum-O!!!


2 kommentarer:

Ina sa...

Marcus åt välling i flaska tills han var 3½ år. Det var som du säger en rogivande innan han somande för natten och när han låg o mornade på morgonen.
Skit i vad andra säger, lyssna på vad ditt barn vill ha och mår bäst av.. Många är så snabba på att klanka ned på en

Västgötskan sa...

Säger som Katarina:
Sluta med välling? Stora sonen åt välling 1-2 gånger om dagen tills han var 3 år.
Däremot kanske man ska ta bort flaskan och ge pipmugg om man ger väldigt länge. (Min lillebror åt tills han var 6 år).

Men drygt 8 månader? Hallå eller? Vad är det för människor? :-O

För övrigt kan man äta välling hela livet! Det finns vuxenvälling också.

Oj, vad långt det blev. Jag blev visst lite upprörd... :-D