onsdag 4 mars 2009

Hmmm....

Vet inte om det bara är jag eller om det är fler, men jag och sambon kommer in på denna diskutionen lite då och då och han tycker jag är helt väck!

Det är nämligen så att jag ofta har/ har haft problem med att hitta det svenska ordet för nåt och väljer det engelska ordet istället. Vet inte varför det är så men kommer oftare på den engelska varianten och kan inte för mitt liv komma på den svenska, när jag då säger ordet på engelska blir sambon knäpp på men...Du är inte nån jäkla amerikan om du tror det är en kommentar som han ofta fäller då.... Jag kan ju inte hjälpa det det blir bara så....

Har läst på någon annans blogg att i alla fall hon gör så ibland...men annars är det många som har det så eller är vi ett fåtal....

Har fått för mig att det kan ha att göra med film...för nu för tiden händer det mig inte lika ofta som det gjorde förut och förut tittade vi väldigt mycket på film...det är enda jag kan komma på att det kan orsakas av. Det är ju inte så att man bott i England eller USA så det beror ju inte på det....

nåja lite funderingar bara...

see ya!


2 kommentarer:

Västgötskan sa...

All the time! :-D

Paula sa...

Jag hör ju också till en av dem som gör det och jag tycker att det är helt okej :)